Despre program

Conform sistemului Bologna, studiile postuniversitare sunt obligatorii. In consecinta, programul de master Managementul Firmelor de Comert, Turism si Servicii se adreseaza absolventilor de studii de licenta centrati pe domeniul economic si interesati in cresterea propriului nivel profesional pentru a putea sa asigure conducerea si functionarea agentilor economici de profil, la parametrii impusi de dinamismul economiei nationale si internationale si sa desfasoare o activitate de cercetare stiintifica performanta, ca o conditie obligatorie pentru accesul la programele de doctorat.
Nevoia unei astfel de aprofundari vine din urmatoarele considerente:

  1. Comert
  2. Comertul este o activitate umana care ne priveste pe toti si care ne implica pe toti in fiecare zi. Ca atare, si regulile care guverneaza aceasta activitate ne privesc si ne implica pe toti, chiar daca nu in aceeasi masura. In prezent, comertul, alaturi de alte activitati, a devenit global ceea ce inseamna ca din ce in ce mai multe tari, cu diferite niveluri de dezvoltare se implica in relatii economice mondiale. Acest fapt modifica trasaturile comertului mondial si influenteaza un numar din ce in ce mai mare de oameni.
  3. Turism
  4. OUG nr. 25/2010 pentru modificarea Ordonantei Guvernului nr. 58/1998 privind organizarea si desfasurarea activitatii de turism in Romania, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, Nr. 211, din 2 aprilie 2010, face urmatoarea precizare: "conducerea operativa a unei agentii de turism sau a unei structuri de primire turistice trebuie sa fie asigurata de o persoana fizica care detine brevet de turism in domeniu sau certificat de absolvire a unui curs de formare manageriala in domeniu, organizat de un furnizor de formare profesionala autorizat, sau diploma de licenta/masterat/doctorat privind absolvirea cursurilor universitare/postuniversitare in domeniul turismului."
  5. Servicii
  6. Cele mai importante oportunitati pentru dezvoltarea viitoare a Romaniei se refera la reconsiderarea serviciilor in strategia dezvoltarii viitoare si, implicit, amplificarea pozitiei si rolului serviciilor in cadrul economiei nationale. Pentru o fundamentare riguroasa a directiilor de dezvoltare viitoare a sectorului tertiar, analiza diagnostic de ansamblu a sectorului trebuie sa fie completata cu analize complexe ale fiecarei ramuri a serviciilor in parte pentru a identifica acele domenii ale tertiarului care dispun de cele mai mari oportunitati de dezvoltare si care, prin urmare, vor fi incluse in strategiile de dezvoltare ulterioare. Prin urmare, demersurile promovate in sfera serviciilor trebuie sa se fundamenteze pe intelegerea rolului strategic a fluxurilor de servicii in cadrul procesului relansarii si dezvoltarii economice durabile a Romaniei, al modernizarii economiei si al integrarii acesteia in structurile economice europene si mondiale.

Misiune

Asigurarea unei pregatiri stiintifice profunde, in sensul aprofundarii interdisciplinare sau transdisciplinare a acestui domeniu de studiu si de profesionalizare, in sensul dobandirii de competente profesionale dezvoltate intr-un domeniu specializat asa cum este domeniul Turismului, Comertului si Serviciilor.
Obiective:

  • dezvoltarea de competente necesare prestarii serviciilor de consultanta in managementul afacerilor in comert, turism, servicii
  • dezvoltarea abilitatilor manageriale in domeniul turismului, comertului si serviciilor
  • actualizarea si dezvoltarea cunostintelor, prin studierea problematicii relevante, de interes, pentru cei care doresc o perfectionare in cariera din turism sau care doresc sa-si inceapa cariera in acest domeniu

    Competente asigurate

    Competente generale

  • planificarea strategica in comert, turism si servicii;
  • fundamentarea planului de afaceri, a strategiilor, planurilor si programelor specifice, a procedurilor de indeplinire, precum si identificarea si aplicarea masurilor de corectie in scopul realizarii in cele mai bune conditii a obiectivelor previzionate;
  • identificarea implicatiilor globale ale dezvoltarii comertului, turismului si serviciilor;
  • analiza riscului si incertitudinii in economia comertului, turismului si serviciilor;
  • utilizarea Managementul Sistemelor Informationale in procese de decisionmaking, planuri si strategii;
  • dezvoltarea proiectelor de implementare a facilitatilor turistice;
  • capacitatea de evaluare si analiza a cerintelor restrictive existente pe plan international in raport cu protectia consumatorului si a mediului;
  • utilizarea metodelor de cercetare stiintifica fundamentala si aplicativa in elaborarea proiectelor multinationale.

Competente si abilitati specifice:

  • capacitatea de analiza a contextului global al turismului si a implicatiilor globalizarii asupra dezvoltarii economice mondiale si regionale;
  • utilizarea principalelor programe din domeniul managementului turismului;
  • abilitatea de a fundamenta metode de planificare, concepere si implementare a infrastructurii fizice care contribuie la dezvoltarea facilitatilor turistice la nivel micro si macroeconomic;
  • abilitatea de evaluare a mediului intern si extern a unei organizatii intr-un mediu dinamic si in continua schimbare;
  • capacitatea de a detine o viziune globala si strategica a metodelor de management si comercializare care deriva din noua era a Internetului pentru a imbunatati competitivitatea companiilor si a destinatiilor;
  • capacitatea de a concepe si initia proiecte de cercetare in comert, turism si servicii si de a extinde viziunea lor critica asupra metodelor de cercetare;
  • abilitatea de analiza a problemelor privind optimizarea utilizarii resurselor, optimizarea transporturilor, simularea si panificarea activitatilor, organizarea productiei, atenuarea riscului si incertitudinii, analiza firelor de asteptare si utilizarea teoriei jocurilor in evaluarea strategiilor de piata;
  • abilitatea de a elabora studii de fezabilitate, elaborarea si conducerea programelor de investitii in conditiile utilizarii eficiente a resurselor si protectiei mediului inconjurator. 
Domeniu de licenta/master
Management
Specializare
Management
Tip program
Master
Limba de predare
Romana
Statut acreditare
Acreditat
Perioada de studii
2 ani
Forma de invatamant
IF - cu frecvență
Cursuri pe care le vei parcurge
  • Managementul agentiei de turism
  • Management hotelier
  • Diagnosticul si strategiile firmei
  • Contabilitate manageriala aprofundata
  • Metode si tehnici statistice de studiu a pietei
  • Strategii si politici de investitii
  • Management comparat
  • Practica
  • Managementul calitatii
  • Economie internationala
  • Politici de marketing in afaceri
  • Strategii de dezvoltare a sectorului tertiar
  • Strategii de promovare a proiectelor europene
  • Dezvoltare personala si managementul carierei

Intra in familia Educativa

În România, un absolvent are de ales între peste 5.000 de programe de licență și de master de la 520 de facultăți din 100 de universități.
Taxă studii/an
--- lei
Taxă de înscriere
--- lei
Număr total de locuri
---
Candidați per loc
---
Locuri buget
---
Locuri taxă
---
Ultima medie (buget)
---
Ultima medie (taxă)
---
Alte programe din domeniul
Științe Economice, în Suceava

Facultatea de Ştiinţe Economice şi Administraţie Publică

Facultatea de Ştiinţe Economice şi Administraţie Publică răspunde nevoilor de formare pe plan regional, fiind o modalitate de satisfacere a necesităţilor existente pe piaţa locală a muncii dar şi a intereselor tinerilor din această zonă (judeţele Suceava, Neamţ, Botoşani, Bistriţa ş.a.) de a continua pregătirea profesională prin studii superioare. De asemenea, considerăm că Facultatea de Ştiinţe Economice şi Administraţie Publică duce la consolidarea perspectivelor învăţământului superior economic şi de administraţie publică la nivel regional şi contribuie la diversificarea învăţământului superior de specialitate pe plan naţional.
Facultatea de Ştiinţe Economice şi Administraţie Publică îşi propune să continue tradiţiile învăţământului superior bucovinean, demarate în 1875 de Universitatea din Cernăuţi, instituţie de înaltă prestanţă academică, care acoperea zona de nord a României, continuate şi completate de Institutul de Învăţământ Superior Suceava (1963). Cerinţele extinderii şi dezvoltării învăţământului economic şi de administraţie publică, impuse de implementarea economiei de piaţă, sunt puse în practică şi în cadrul Facultăţii de Ştiinţe Economice şi Administraţie Publică, prin introducerea de noi specializări, care se adaugă celor existente.

Strada Universității, Nr. 13, Suceava

Informatii despre Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava

Universitatea „Ştefan cel Mare” din Suceava (USV), ce a luat în titulatura sa oficială numele domnitorului Ştefan cel Mare, a fost înființată în 1990 ca urmare a Hotărârii Guvernului României de a tranforma Institutul Pedagogic de la Suceava, ce funcționa încă din 1963 pe meleagurile bucovinene, într-o universitate cu drepturi depline.

Din punct de vedere al facilităților USV oferă studenţilor săi o bază materială cu spaţii de învăţământ moderne, laboratoare pentru studiu şi aplicaţii, o bibliotecă proprie reorganizată cu un fond de carte de peste 275.000 de exemplare, un auditorium cu 240 locuri, o nouă aulă universitară, un teren de sport de 2400 mp şi pistă de alergare acoperite, o sală de sport complet renovată, un Complex de Nataţie şi Kinetoterapie la standarde europene, cămine studenţeşti și multe altele.

Universitatea „Ştefan cel Mare”din Suceava este nu numai o oglindă a societăţii româneşti care doreşte să progreseze, dar şi blazonul de nobleţe al Bucovinei, înglobând valorile perene ale culturii şi civilizaţiei acestui colţ de ţară.

Statut Universitate
public
Acreditare Universitate
acreditat
Grad de încredere
ridicat
Strada Universității, Nr. 13, Suceava
Informații de acreditare și contact pentru Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava
FII LA CURENT
Introdu adresa ta de mail ca să primești cele mai noi știri despre facultăți și universități. Nu trimitem spam.
Abonare email footer