Electronică aplicată
in cadrul Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca - extensia Baia Mare, din Baia Mare, CrisanaMaramures
Despre program
Facultatea de Inginerie a Centrului Universitar Nord din Baia Mare continuă tradiţia academică de la poalele Dealului Crucii, loc binecuvântat cu oameni destoinici, cu dorinţa de a şti, de a învăţa cum se face şi cu ştiinţa de a face. Facultatea de Inginerie prin preocupările sale trebuie să devină, în cadrul Centrului Universitar Nord, lider în activitatea de cercetare şi formare, specializare şi perfecţionare a cadrelor tehnice pentru mediul economic şi social al regiunii de nord-vest a României. Prin activitatea sa se înscrie în mod explicit în Strategia de Dezvoltare Regională. Astfel, printre sectoarele prioritare de susţinere la nivel de regiune, care vor asigura avantaje competitive in competiţia pe plan naţional si global, au fost stabilite, următoarele: tehnologia informaţiei şi calculatoare, industria de maşini si echipamente, învăţământ superior si cercetare. Se poate concluziona faptul că Facultăţii de Inginerie, furnizor pe piaţa muncii de cadre tehnice cu studii superioare, care asigură pregătire de specialitate, îi revine un rol deosebit de important în asigurarea calităţii şi creşterii productivităţii economice, prin activităţile specifice de instruire la nivel de licenţă, masterat şi doctorat, cât şi prin angrenarea personalului propriu în activităţi de cercetare, inovare şi difuzie tehnologică.
Științe Inginerești
telecomunicații și tehnologii informaționale
Electronică aplicată
Licență
Romana
Acreditat
4 ani
IF - cu frecvență
Cursuri pe care le vei parcurge
- Analiză matematică I
- II
- Algebră liniară
- geometrie analitică și diferențială
- Fizică
- Programarea calculatoarelor și limbaje de programare I
- II
- Chimie
- Componente și circuite electronice pasive
- Comunicare
- Limbi moderne I
- II
- Educație fizică și sport I
- II
- Ecuații diferențiale
- Matematici speciale
- Fizică superioară
- Teoria circuitelor electrice I Bazele electronicii I - Teoria circuitelor eletrice
- Dispozitive electronice
- Discipline facultative (Protecția mediului
- Psihologia educației
- Limba modernă secundară I
- II
- Medii de calcul ingineresc
- Pedagogie I)
- Metode numerice
- Măsurări în electronică și telecomunicații
- Circuite electronice fundamentale
- Bazele electrotehnicii II
- Materiale pentru electronică
- Semnale și sisteme
- Circuite integrate digitale
- Limbi moderne III
- IV
- Introducere în grafica asistată de calculator
- Microunde
- Analiza și sinteza circuitelor
- Circuite integrate analogice
- Sisteme cu circuite integrate digitale
- Proiectare asistată de calculator
- Practică
- Discipline facultative (Programare orientată pe obiecte (C++
- Java)
- Pedagogie II
- Educație fizică și sport III
- IV
- Didactica specialității tehnice)
- Sisteme cu circuite integrate analogice
- Arhitectura microprocesoarelor
- Tehnologia microsistemelor electronice
- Teoria transmisiunii informației
- Bazele sistemelor de achiziții de date
- Electronica de putere
- Ingineria programării
- Sisteme cu microprocesoare
- Optoelectronica
- Prelucrarea digitală a semnalelor
- Sisteme cu comunicații
- Microcontrolere
- Practică II
- Discipline facultative (Introducere în inteligentă artificială
- Rețele de calculatoare
- Instruire asistată de calculator
- Practică pedagogică I
- II
- Baze de date
- Tehnologii Internet
- Managementul clasei de elevi
- Examen de absolvire nivel I)
- Televiziune
- Surse de alimentare
- Circuite logice programabile
- Instrumentație virtuală
- Economie
- E-marketing
- Managementul proiectelor
- Sisteme integrate
- Sisteme de achiziții de date
- Automate programabile
- Circuite analogice de înaltă frecvență
- Electronică și informatică medicală
- Elemente de reglare și control
- Elememte de testare automată
- Sisteme cu FPGA
- Sisteme cu logică nuanțată
- Microelectronică
- Electronică industrială
- Activitatea de cercetare-proiectare pentru elaborarea lucrării de diplomă
- Practică pentru elaborarea lucrării de diplomă
- Susținere examen de diplomă
Intra in familia Educativa
--- lei
--- lei
---
---
---
---
---
---
Alte programe din domeniul
Științe Inginerești, în Baia Mare
- Ingineria Procesării MaterialelorFacultatea de Inginerie
- Evaluarea impactului și riscului pentru mediuFacultatea de Inginerie
- RoboticăFacultatea de Inginerie
- Inginerie Economică în Domeniul MecanicFacultatea de Inginerie
- Managementul inovării și dezvoltării tehnologieiFacultatea de Inginerie
- Ingineria Sistemelor ElectroenergeticeFacultatea de Inginerie
- Controlul şi expertiza produselor alimentareFacultatea de Ştiinţe
- Inginerie MinierăFacultatea de Inginerie
- Ingineria calității sistemelor tehnologiceFacultatea de Inginerie
Facultatea de Inginerie
După Revoluția din decembrie 1989, mai exact în anul 1990, prin Hotărârea Guvernului României nr. 225/07.03.1990, Institutul de Subingineri se transformă în Universitatea din Sibiu, iar Facultatea de Mecanică devine Facultatea de Inginerie, fiind astfel „piatra de temelie” a Universității din Sibiu, universitate care în data de 12 mai 1995 primește numele marelui poet și filozof român Lucian Blaga, devenind astfel Universitatea “Lucian Blaga” din Sibiu.
După anul 1990, Facultatea de Inginerie se dezvoltă și consolidează continuu prin autorizarea specializărilor existente, precum și prin propuneri și autorizări provizorii de funcționare a unor noi specializări și direcții de licență, master și doctorat. Totodată, păstrând buna tradiție dezvoltată de-a lungul celor peste 37 de ani de activitate, Facultatea de Inginerie din Sibiu are parteneriate și colaborări cu numeroase companii din județul Sibiu (și nu numai), printre care amintim: CONTINENTAL, TAKATA, SNR, MARQUARDT, SIEMENS, BRANDL, BILSTEIN, COMPA, TRANSGAZ, ROMGAZ, DACIA, WENGLOR, KROMBERG & SCHUBERT etc.
Informatii despre Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca - extensia Baia Mare
Structura Universitatii Tehnice din Cluj-Napoca este complexa si cuprinde treisprezece facultati repartizate in cele doua centre universitare, Cluj-Napoca si Baia-Mare la care se adauga extensiile in localitatile Alba-Iulia, Bistrita, Satu-Mare si Zalau.
Oferta educationala, organizata in sistem Bologna, cuprinde programe de licenta, masterat si doctorat, precum si programe de formare continua. Domeniile de studii au o larga cuprindere, de la inginerie la arhitectura, stiinte fundamentale, socio-umane si arte. De asemenea, in cadrul Universitatii Tehnice, functioneaza Departamentul pentru Educatie Continua, Invatamant la Distanta si cu Frecventa Redusa, care organizeaza si deruleaza activitati si programe de educatie continua, cursuri postuniversitare, programe si cursuri de dezvoltare profesională continuă sau bazate pe standarde ocupaţionale.
Deplin integrata in viata comunitatii academice internationale, Universitatea Tehnica este preocupata de schimbul international de valori stiintifice, iar aceasta tendinta se regaseste in cele peste 200 de acorduri de colaborare interuniversitara, sau in numarul mare de mobilitati ale studentilor. Deschiderea în continuare spre spaţiul european si mondial al învăţământului şi cercetării printr-un proces statornic de internaţionalizare reprezinta unul dintre obiectivele majore ale universitatii.
Cercetarea este, alături de educaţie, principala prioritate a Universităţii Tehnice. În toate facultăţile universităţii fiinţează structuri de cercetare, de la colective, grupuri şi laboratoare, până la centre şi platforme de cercetare. Domeniile abordate sunt într-o gamă întinsă de cuprindere, de la inginerie, cea mai larg reprezentată, la ştiintele fundamentale, ştiinţe socio-umane sau arte. Direcţiile de cercetare deschise sunt orientate pe priorităţile şi perspectivele pe plan mondial: de la tehnologia informaţiei şi comunicaţii, la energii regenerabile şi ecologie, de la superconductivitate, spintronică şi nanomateriale, la management şi robotică, de la mecatronică şi inginerie electrica, la autovehiculul şi locuinţa viitorului ori la urbanism si societate.
Universitatea Tehnica se caracterizeaza prin dinamism in spirit si actiune, fiind calata pe exigentele internationale ale timpurilor noastre si urmarind incadrarea continua intre acele institutii academice cu traditii si valori care conduc la prosperitate si progres in societate.