Marketing
in cadrul Universitatea din Pitești, din Pitesti, Muntenia
Despre program
Racordată atât la exigenţele de formare şi perfecţionare a economiştilor de care economia şi societatea românească au nevoie, cât şi la potenţialul economic al judeţului Argeş şi al României, la capacitatea de absorbţie a pieţei forţei de muncă, misiunea programului de studiu „Marketing” este de a formare specialişti în domeniu, economişti capabili să devină: buni specialiști în organizarea activităţii din cadrul întreprinderilor prestatoare de servicii; buni cunoscători al tendinţelor actuale din economie, capabili să se implice cu succes în identificarea acestora şi soluţionarea problemelor ce apar; promotori şi susţinători activ al schimbărilor; administratori eficienți ai relaţiilor obiective dintre întreprinderea modernă şi cerinţele mediului ambiant. Programul vizează crearea de competențe, abilități și deprinderi care să faciliteze viitorilor absolvenţi o bună adaptare la cerinţele pieţei muncii din România, Uniunea Europeană şi mediului de afaceri contemporan.
Programul de studii universitare de licenţă are ca obiective de formare să pregătească specialişti în domeniul Marketing care să fie capabili să manifeste preponderent abilităţi şi deprinderi compatibile cu ceea ce este reprezentativ, nou şi dinamic în actuala economie şi cu ce ceea ce se prefigurează ca evoluţie viitoare, deţină capacitatea de a evidenţia viziuni moderne şi flexibile privind rolul specialistului în lumea afacerilor, în relaţiile dintre întreprindere şi mediul său extern, în analiza şi previziunea fenomenelor economice importante, a cerinţelor pieţei actuale şi potenţiale, deţină capacitatea de a promova şi dezvolta proiecte proprii în care componentele de noutate şi satisfacerea cerinţelor pieţei să fie predominante, deţină capacitatea de a manifesta disponibilitatea de a-şi perfecţiona pregătirea şi de a accede, pe bază de rezultate concrete şi competenţă, de la funcţiile de execuţie la cele de analiză şi conducere, contribuind astfel în mai mare măsură la realizarea şi la creştere performanţei organizaţiilor din care fac parte, stăpânească un limbaj economic care să le ofere capacitatea de a comunica în scris şi verbal în limba română şi într-o limbă de circulaţie internaţională, utilizeze calculatorul în lucrări specifice marketingului, stăpânească metodele şi tehnicile de execuţie specifice marketingului, abordeze interdisciplinar şi comparativ problemele din domeniile şi direcţiile economice, contribuind pe această cale la ridicarea nivelului calitativ al viitorilor salariaţi, identifice activităţile din cadrul organizaţiei şi să stabilească succesiunea şi durata acestora în vederea elaborării structurilor organizatorice, să-şi dezvolte capacitatea de analiză şi sinteză a datelor şi informaţiilor din diverse surse alternative din literatura de specialitate în vederea formulării de argumente, decizii şi demersuri concrete, să-şi formeze abilităţi privind managementul informaţiei şi al documentelor specifice activităţilor de marketing, să-şi dezvolte capacitatea de a lucra în echipă în vederea soluţionării unor studii de caz şi elaborării unor proiecte de marketing propuse, să-şi formeze abilitatea de a lucra într-un context internaţional având în vedere integrarea şi globalizarea tot mai evidentă a diverselor domenii, să-şi dezvolte capacitatea de adaptare la noi situaţii.
Științe Economice
Marketing
Marketing
Licență
Romana
Acreditat
3 ani
IF - cu frecvență
Cursuri pe care le vei parcurge
- Microeconomie
- Matematică aplicată în economie
- Statistică economică
- Marketing
- Management
- Etică în afaceri
- Limba străină pentru afaceri
- Macroeconomie
- Bazele contabilităţii
- Finanţe
- Informatică economică
- Dreptul afacerilor
- Economie europeană
- Marketingul micilor afaceri
- Tehnici de vânzare
- Marketing direct
- Comportamentul consumatorului
- Limba străină pentru afaceri
- Cercetări de marketing
- Publicitate şi promovarea vânzărilor
- Management comercial
- Managementul proiectelor
- Marketingul serviciilor
- Practică de specialitate
- Discipline opţionale (Educatie fizică
- Marketing agroalimentar
- Sisteme informaţionale de marketing
- Economia întreprinderii
- Baze de date pentru marketing
- Marketingul organizaţiilor nonprofit
- Tehnica negocierilor în afaceri)
- Discipline facultative (Drept comercial
- Limba străină pentru afaceri)
- Marketing internaţional
- Simulări de marketing
- Logistica mărfurilor
- Marketing turistic
- Management comparat
- Business to business marketing
- Gestiunea forţelor de vânzare
- Analiza informaţiilor de marketing
- Proiecte de marketing
- Antreprenoriat
- Elaborarea lucrării de licenţă
- Discipline opţionale (Marketing social – politic
- Cybermarketing
- Programe aplicative de marketing
- Distribuţie şi merchandising
- Relaţii publice
- Management public)
- Discipline facultative (Marketing strategic
- Analiza informaţiilor utilizând SPSS)
- Discipline opţionale (Educatie fizică)
Intra in familia Educativa
--- lei
--- lei
---
---
---
---
---
---
Alte programe din domeniul
Științe Economice, în Pitesti
- Economia comerţului, turismului şi serviciilor (la Râmnicu Vâlcea)Facultatea de Ştiinţe Economice
- Finanţe şi bănciFacultatea de Management
- Contabilitate şi informatică de gestiune (la Râmnicu Vâlcea)Facultatea de Ştiinţe Economice
- Contabilitate şi informatică de gestiuneFacultatea de Management
- Economia Comerţului, Turismului şi ServiciilorFacultatea de Ştiinţe Economice
- Contabilitate şi informatică de gestiuneFacultatea de Finanţe – Contabilitate
- Management financiar-bancar şi în asigurăriFacultatea de Stiinte Economice si Drept
- Contabilitate şi informatică de gestiuneFacultatea de Management
- Economia comerţului, turismului şi serviciilorFacultatea de Management
Facultatea de Stiinte Economice si Drept
Istoricul existenței actualei Facultăți de Stiințe Economice și Drept începe în anul 1996, când, cadrul Facultății de Științe, au fost autorizate să funcționeze programele de studii „Contabilitate și informatică de gestiune” și „Managementul firmei”, cărora, în timp scurt, li s-au adăugat programele „Finanțe și bănci” și „Economia comerțului, turismului și serviciilor". După o primă încercare, neizbutită, de a obține autorizarea programului „Drept”, în anul 1998 a fost autorizat programul „Administrație publică”. Numărul mare de studenți pe care specializările menționate mai sus l-au atras a permis ca în același an să fie înființată Facultatea de Științe Economice și Administrative.
În anul 2002 a fost autorizat provizoriu programul „Drept”, în cadrul aceleiași facultăți, care și-a modificat însă denumirea în Facultatea de Științe Economice, Juridice și Administrative. În anul 2007 s-a produs divizarea Facultății de Științe Economice, Juridice și Administrative în două facultăţi distincte - Facultatea de Ştiinţe Economice şi Facultatea de Ştiinţe Juridice şi Administrative.
O bună perioadă de timp cele două facultăți au continuat să se dezvolte, reușind să acrediteze noi programe de studii de licență și de master.
După anul 2008 se observă o scădere a numărului de studenți din universitățile românești, ca și din cele două facultăți ale Universității din Pitești. Pentru a redresa situația și a da un nou impuls dezvoltării, noua conducere a universității, rezultată în urma alegerilor academice din primăvara anului 2016, a adoptat un plan de măsuri, care a inclus și reorganizarea instituției. Acest ultim proces s-a concretizat în reducerea numărului facultăților componente, de la 11 la 6, una din noile facultăți astfel create fiind Facultatea de Științe Economice și Drept, formată prin fuzionarea Facultății de Drept și Științe Administrative cu Facultatea de Științe Economice.
Misiunea Facultății de Științe Economice și Drept este să formeze și să perfecționeze personal calificat și înalt calificat pentru domeniile economic, juridic și administrație publică și să dezvolte cercetarea științifică în domeniile menționate.
Obiectivul principal al Facultății de Științe Economice și Drept este îmbunătățirea rezultatelor activităților educaționale și de cercetare științifică în scopul creșterii vizibilității și poziției facultății în mediul academic național și internațional.
Obiectivele strategice ale Facultății de Științe Economice și Drept sunt:
- Perfecționarea și extinderea activităților specifice realizării misiunii didactice a facultății;
- Dezvoltarea activității de cercetare științifică;
- Întărirea legăturilor cu mediul socio-economic și creșterea vizibilității facultății;
Creșterea calității activităților și proceselor desfășurate în facultate.
Informatii despre Universitatea din Pitești
Universitatea din Pitești este o instituție de învățământ și de cercetare, având ca scop formarea de specialiști în domeniile de învățământ universitar tradițional, învățământ tehnic, învățământ economic, juridic și administrativ, învățământ teologic, educație fizică și sport si abordarea unor teme de cercetare științifică de interes național și internațional.
Universitatea din Piteşti este o instituţie de învăţământ superior de stat, acreditată, cu personalitate juridică. Are caracter nonprofit, este apolitică şi dispune de autonomie academică în conformitate cu prevederile legale în vigoare, fiind parte a sistemului naţional de învăţământ superior.
Învăţământul superior de stat din Piteşti a luat fiinţă în anul 1962, sub denumirea de Institutul Pedagogic Piteşti, cu trei facultăţi: Filologie, Matematică şi Ştiinţele Naturii. În anul 1969, odată cu dezvoltarea industriei constructoare de maşini, în judeţul Argeş se înfiinţează şi Institutul de Subingineri, subordonat Institutului Politehnic Bucureşti. Cele două institute fuzionează în anul 1974 sub denumirea de Institutul de Învăţământ Superior Piteşti care, prin Ordinul Ministrului Învăţământului nr.4.894 /23.03.1991, a devenit Universitatea din Piteşti.
In decursul timpului, Universitatea din Pitești a devenit o instituţie emblematică pentru învățământul românesc. Cu peste 50 de ani de activitate in învățământul superior, Universitatea din Piteşti isi urmeaza cu succes misiunea de a forma specialişti cu pregătire superioară pentru învăţământ, ştiinţă, cultură, activităţi economice şi sociale, competenţi şi competitivi pe piaţa muncii din ţară şi străinătate, răspunzând cerințelor societăţii contemporane.