Istoria şi circulaţia ideilor filosofice
in cadrul Universitatea din Bucureşti (UNIBUC), din Bucuresti, Muntenia
Despre program
Masteratul propune o specializare universitară de calitate, punând la dispoziţia studenților conţinuturi informaţionale semnificative şi mijloace performante de analiză, prin abordarea unor teme şi problematici fundamentale din cadrul istoriei ideilor filosofice. Masteratul acoperă segmente istorice şi spaţii spirituale relevante pentru orice periodizare sau topologie din istoria filosofiei: filosofie antică greacă, filosofie romană, neoplatonism, gândire creştină, filosofie modernă, filosofie contemporană, postmodernism filosofic.
Din perspectiva metodologiei filosofice, abordarea dominantă a masteratului este o combinaţie de hermeneutică, fenomenologie şi deconstrucţie filosofică, care le oferă absolvenţilor şansa de a se familiariza cu principalele viziuni și demersuri interpretative din domeniu. Masteratul este conceput să asigure un echilibru între excelenţa în predare, participarea masteranzilor la seminarii sau proiecte de cercetare inovatoare și dezvoltarea unei dimensiuni interdisciplinare a activității lor viitoare. Centrul de Cercetare a Istoriei Ideilor Filosofice (CCIF) din Facultatea de Filosofie organizează anual conferinţe naţionale şi internaţionale care le permit masteranzilor să îşi prezinte rezultatele cercetărilor şi să participe la o viață academică plină de dinamism.
Științe Umaniste
Filosofie
Filosofie
Master
Romana
Acreditat
2 ani
IF - cu frecvență
Cursuri pe care le vei parcurge
- Istoria ideilor filosofice – istoria filosofiei
- Gândirea filosofică greacă. Între cultura orală şi scrisă
- Istoria filosofică a retoricii
- Sincronismul în construcţia culturală
- Filosofie greacă – filosofie romană
- Neoplatonismul şi gândirea creştină
- Teorii ale reprezentării. Studiul imaginarului
- Fenomenologia germană
- Idei filosofice în artă
- Modernism-antimodernism-postmodernism
- Fenomenologie franceză
- O perspectiva etică şi antropologică asupra violenţei în istorie. Holocaustul şi terorismul
- Practică de specialitate
Intra in familia Educativa
--- lei
--- lei
---
---
---
---
---
---
Alte programe din domeniul
Științe Umaniste, în Bucuresti
- Studii Culturale Slave: Rusia şi ţările slave din Centrul şi Estul EuropeiFacultatea de Limbi şi Literaturi Străine
- Filologie clasică (Limba şi literatura latină A – Limba şi literatura greacă veche B)Facultatea de Limbi şi Literaturi Străine
- Cultura şi Limbajul Organizaţiilor EuropeneFacultatea de Limbi şi Literaturi Străine
- Limba şi literatura română – O limbă şi literatură modernă (engleză, franceză, japoneză)Facultatea de Ştiinţe Sociale
- Studii literareFacultatea de Litere
- Limba şi literatura rromani – Limba şi literatura română/O limbă şi literatură modernăFacultatea de Limbi şi Literaturi Străine
- Studii europeneFacultatea de Litere
- Istoria artei şi filosofia culturiiFacultatea de Filosofie
- ArhivisticăFacultatea de Ştiinţe Socio-Umane
Facultatea de Filosofie
Misiunea Facultăţii de Filozofie, decisă de conducerea Provinciei Sf. Iosif a Fraţilor Minori Conventuali din România şi a Senatului Institutului Teologic Romano-Catolic Franciscan din Roman din data de 20.03.2009, are ca scop imediat un ajutor în înţelegerea mai profundă a studiului teologiei pentru tinerii care se pregătesc în vederea accederii la Sacramentul preoţiei, iar ca scop mai îndepărtat formarea unor conştiinţe capabile de reflecţie profund filozofică şi spirit critic faţă de provocările gândirii societăţii româneşti, europene şi universale.
Obiectivele acestui program de studiu au în vedere formarea filozofică, teologică şi pastorală a studenţilor care se simt chemaţi să devină cetăţeni cu o largă capacitate de gândire, un orizont amplu de înţelegere a lumii în care trăiesc cât şi preoţi romano-catolici şi persoane consacrate.
Programul de studiu aduce cu sine o creştere substanţială şi calitativă a învăţământul filozofic şi teologic din România prin programa analitică, numărul studenţilor adecvat studiilor de filozofie şi teologie şi profesorii specializaţi în aceste domenii.
Absolvenţii au capacitatea de a conştientiza problemele şi provocările cu care se confruntă comunităţile civile şi creştine şi, în acelaşi timp, conştientizează şi necesitatea unei vieţi individuale autentice.
Informatii despre Universitatea din Bucureşti (UNIBUC)
Universitatea din Bucureşti este una din cele mai importante instituţii de învăţământ superior și de cercetare din România. Misiunea Universităţii din Bucureşti este de a oferi tinerilor români o formare de nivel european în domeniile ştiinţelor exacte, științelor naturii, științelor sociale şi umane, de a produce idei noi şi de a reevalua stadiul actual al cunoştinţelor în toate aceste domenii. Astfel, instituţia noastră se afirmă ca o universitate de cercetare avansată şi de predare, aflată pe prima poziție în ierarhizarea universităților, realizată de către Ministerul Educației în 2011.
Universitatea din Bucureşti este o instituţie publică finanţată din venituri proprii. În 2011, circa 80% din veniturile sale proveneau în ultimă instanţă de la bugetul de stat, parte dintre ele fiind obţinute prin competiţie.
În cei aproape 150 de ani de existenţă, Universitatea din Bucureşti şi-a dobândit un solid prestigiu naţional şi internaţional. Mulţi dintre profesorii şi absolvenţii Universităţii s-au afirmat ca personalităţi de seamă, ca profesori şi cercetători in mari universităţi ale lumii, membri ai Academiei Române şi ai unor academii din alte ţări, scriitori, politicieni (parlamentari, miniştri, prim-miniştri, preşedinţi), diplomaţi, înalţi prelaţi etc.
Diplomele Universităţii din Bucureşti constituie o garanţie a unui înalt nivel de pregătire şi creativitate ştiinţifice, compatibil cu cele mai înalte exigenţe de competitivitate, prezente în câmpul cunoaşterii şi culturii contemporane.
Universitatea noastră este chemată la începutul secolului al XXI-lea să răspundă în mod specific provocărilor care se ridică zi de zi în faţa cunoaşterii şi acţiunii umane, având drept principale sarcini generale creșterea și avansarea cunoașterii, educarea studentelor și a studenților printr-un proces pedagogic modern, centrat pe studenți și pe rezultatele învățării și angajarea socială prin discutarea și evaluarea agendei publice și propunerea unor soluții problemelor societății românești actuale.