Marketing
Despre program
Prin această specializare se are în vedere familiarizarea studenţilor cu cele mai noi şi mai avansate aspecte ale cunoaşterii în domeniul marketingului. Absolvenţii specializării de marketing vor fi pregătiţi pentru a ocupa diferite funcţii în cadrul organizaţiilor, ce sunt menite să asigure conectarea acestora cu profesionalism la circumstanţele pieţei din amonte şi din aval de ele. Rolul absolvenţilor noştri, ca specialişti de marketing, este acela de a implementa funcţiile obiectiv ale activităţii de marketing în organizaţiile în care se vor angaja (maximizarea profitului, satisfacerea nevoilor clienţilor în condiţii de eficienţă economică, reducerea la minim a decalajului dintre caracteristicile ofertei şi aşteptările clienţilor, cu respectarea mediului înconjurător şi a standardelor de etică profesională). Relevanţa socială a specializării de marketing are cel puţin două dimensiuni importante. Prima este aceea că absolvenţii sunt beneficiarii formării abilităţilor necesare pentru a fi absorbiţi pe piaţa forţei de muncă. Cea de-a doua dimensiune izvorăşte din rolul benefic al marketerilor în societate: acela de a studia nevoile consumatorilor şi, pe această bază, de a influenţa pregătirea ofertei de bunuri şi servicii la nivelul aşteptărilor. Programul de pregătire profesională include atât discipline cu aplicabilitate generală în economie, cât şi discipline de specializare strictă în domeniul marketingului. Pregătirea teoretică economică este completată de pregătirea practică şi de studiul unor limbi străine necesare pentru conectarea la piaţa internaţională. O dată cu însuşirea cunoştinţele specifice, studenţii vor fi şi beneficiarii dezvoltării unui spirit de antreprenoriat care să-i călăuzească în activitatea lor după terminarea studiilor. Absolvenţii liniei de specializare în marketing au oportunitatea să realizeze un nivel de cunoaştere adecvat pentru a putea urma unul din cursurile de masterat oferite de facultatea noastă. În acelaşi timp studenţii ce urmează această specializare au şansa să realizeze un fond de cunoştinţe în domeniul marketingului comparabil cu cel al absolvenţilor licenţiaţi în aceeaşi specializare în universităţile din Uniunea Europeană.
Științe Economice
Marketing
Marketing
Licență
Romana
Acreditat
3 ani
IF - cu frecvență
Cursuri pe care le vei parcurge
- Microeconomie
- Economie europeană
- Matematici aplicate în economie
- Management
- Finanțe publice
- Fundamentele serviciilor
- Limba modernă în afaceri 1
- Educație fizică 1
- Macroeconomie
- Matematici financiare și actuariale
- Bazele contabilității
- Informatică economică
- Bazele marketingului
- Dreptul afacerilor
- Limba modernă în afaceri 2
- Educație fizică 2
- Contabilitate financiară
- Finanțele întreprinderii
- Baze de date și programe
- Statistică descriptivă
- Etica în afaceri
- Limba modernă în afaceri 3
- Comportamentul consumatorului
- Cercetări de marketing
- Statistică inferenţială
- Studiul mărfurilor şi asigurarea calităţii
- Managementul organizaţional
- Limbaj specializat aplicat
- Practică - Marketing
- Marketingul micilor afaceri
- Principiile vânzărilor
- Politici de marketing
- Marketingul serviciilor
- Marketingul achiziţiilor
- Branding
- Marketing online
- Merchandising
- Târguri şi expoziţii
- Marketing financiar-bancar
- Marketingul organizaţiilor nonprofit
- Elaborarea lucrării de licenţă
- Cercetări calitative de marketing
- Etica în marketing
- Instrumente și tehnici de promovare
Intra in familia Educativa
--- lei
--- lei
---
---
---
---
---
---
Alte programe din domeniul
Științe Economice, în Cluj-Napoca
- Management hotelier (IFR)Facultatea de Business
- Administrarea afacerilor în turism, comerţ şi servicii(IFR)Facultatea de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor
- Administrarea afacerilorFacultatea de Business
- Economia firmei (în limba germană)Facultatea de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor
- Management internaţional (în limba germană)Facultatea de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor
- International business management (în limba engleză)Facultatea de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor
- Etica in afaceriFacultatea de Business
- Econometrie şi statistică aplicatăFacultatea de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor
- Sisteme de asistare a deciziilor economiceFacultatea de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor
Facultatea de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor
Informatii despre Universitatea "Babeş-Bolyai" din Cluj-Napoca (UBB)
Universitatea „Babeș-Bolyai” (UBB) situată in Cluj-Napoca, este una dintre cele mai prestigioase instituții de învățământ superior de stat din România, continuatoarea tradiției Universității din Cluj, înființată în anul 1872. Universitatea poartă din anul 1959 numele bacteriologului român Victor Babeș și pe cel al matematicianului maghiar János Bolyai.
Din punctul de vedere al numărului de studenți (peste 43.000 ), precum și al diversității specialităților oferite (105), este una dintre cele mai importante universități din România. În 2011, Universitatea „Babeș-Bolyai” a fost clasificată în prima categorie din România, cea a universităților de cercetare avansată și educație.
Universitatea „Babeș-Bolyai” se remarcă, de asemenea, prin caracterul său multicultural. Astfel, dintre cele 21 de facultăți ale universității, 19 oferă programe de studii în limba română, 17 în limba maghiară, 10 în limba germană și 2 în limba engleză. În două dintre facultăți (Teologie Reformată si Teologie Romano-Catolică), programele de studii se desfășoară exclusiv în limba maghiară. Dintre specializările oferite, 98 sunt în limba română, 52 în limba maghiară, 14 în limba germană și 4 în limba engleză. Aceeași structură multiculturală se regăsește și în cadrul programelor postuniversitare sau în cadrul studiilor de scurtă durată realizate în cele 18 colegii universitare din Transilvania ce aparțin de UBB.