Consultanță și intervenție psihologică (în limba maghiară)
Despre program
Masteratul în Consultanță și Intervenție Psihologică a fost întemeiat și este asigurat de Departamentul de Psihologie Aplicată în 2005, ca element central al formării în trei etape de tip Bologna. Acest masterat de patru semestre este acreditat de către Comitetul de Asigurare a Calității din România și este destinat în primul rând studenților din domeniul Psihologiei și Pedagogiei. Domeniul de formare aprofundează specializarea psihologie școlară, oferind atât cursuri de psihologie școlară, consiliere în carieră și consiliere școlară pentru profesioniști, cât și pentru persoanele care doresc în viitor o carieră în domeniul psihologiei școlare, recunoscut de Colegiul Psihologilor din România. Programul are ca scop principal optimizarea, dezvoltarea funcțiilor cognitive, emoționale și sociale la copii și adolescenți. Programul urmărește dobândirea următoarelor competențe:
- Evaluarea psihologică a copiilor, adolescenților, tinerilor, și a membrilor familiei
- Consiliere școlară
- Rezolvarea conflictelor
- Cunoașterea și dobândirea metodelor și practicilor de dezvoltare a abilităților și atitudinilor pentru eficientizarea învățării, atât a atitudinii și a comportamentului sanogen, cât și integrarea în societate a tinerilor
- Consiliere în carieră
- Achiziționarea de metode și proceduri de explorare a intereselor, valorilor profesionale, și aptitudinilor profesionale
- Orientare profesională, dobândirea criteriilor și a procedurilor decizionale în carieră pentru alegerea și amplasarea eficientă a forței de muncă
- Intervenție psihologică primară
- Dobândirea metodelor de cercetare eficiente și moderne
- Elaborarea și aplicarea planurilor de dezvoltare individuale și de grup
- Elaborarea și aplicarea programelor de intervenții cognitiv-comportamentale
Științe Sociale și Psihologie
Psihologie
Psihologie
Master
Maghiara
Acreditat
2 ani
IF - cu frecvență
Cursuri pe care le vei parcurge
- Managementul agresivitatii scolare
- Evaluarea psihologică cu probe psihometrice a elevilor
- Intervenții cognitiv-comportamentale în școală
- Metode avansate de cercetare
- Practica de specialitate 1
- Evaluarea motivațională și emoțională a elevilor
- Dezvoltarea comportamentului sanogen la scolari
- Evaluarea copiilor supradotați
- Metode avansate de cercetare 2
- Practica de specialitate 2
- Dezvoltarea abilităților cognitive la copiii cu tulburări de învățare
- Metode alternative de diagnostic
- Tulburări psihosomatice la vârsta școlară
- Consiliere familială
- Practica de specialitate 3
- Metode de dezvoltare cognitivă
- Prevenirea
- combaterea și tratamentul consumului de droguri
- Consiliere genetică
- Psihologia eficienței personalului didactic
- Curs optional 1
Intra in familia Educativa
--- lei
--- lei
---
---
---
---
---
---
Alte programe din domeniul
Științe Sociale și Psihologie, în Cluj-Napoca
- SociologieFacultatea de Sociologie şi Asistenţă Socială
- Psihologie – învățământ la distanțăFacultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei
- Asistenţă socială și economie socialăFacultatea de Sociologie şi Asistenţă Socială
- SociologieFacultatea de Ştiinţe Economice
- Psihologie clinică, consiliere psihologică şi psihoterapieFacultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei
- Asistenţă socială (ID)Facultatea de Sociologie şi Asistenţă Socială
- Managementul resurselor umane şi sociologia organizaţiilorFacultatea de Sociologie şi Asistenţă Socială
- Consiliere și intervenții psihologice în dezvoltarea umanăFacultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei
- Psihologia resurselor umane şi sănătate organizaţionalăFacultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei
Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei
Începutul învăţământului universitar de psihologie la Iaşi este anterior înfiinţării Universităţii „Alexandru Ioan Cuza”. Psihologia figura printre disciplinele filosofice predate la Academia Mihăileană şi la Seminarul de la Socola. Odată cu înfiinţarea Universităţii în 1860, primele cursuri universitare de psihologie şi pedagogie (didactică) au fost ţinute de Simion Bărnuţiu. În perioada postbelică, comunistă, învăţământul universitar de psihologie a avut de suferit, fiind considerat „retrograd”, „inutil” sau chiar „subversiv”, ajungându-se chiar la desfiinţarea secţiilor cu profil psihologic pentru o perioada de circa 20 ani.
După decembrie 1989, secţiile de psihologie şi pedagogie se reînfiinţează în cadrul facultăţii de Filozofie, cunoscând un succes enorm în rândul tinerilor (la concursul de admitere în facultate s-a ajuns la o concurenţă de 20 de candidaţi pe loc) dovadă a necesităţii lor. În 1997, se realizează o separare, justificată atât administrativ cât şi epistemologic, de Facultatea de Filosofie, prin înfiinţarea noii Facultăţi de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei. Sub aspectul cercetării ştiinţifice de specialitate, proiectele de cercetare derulate, volumul şi ritmul publicaţiilor realizate (reviste proprii, volume, 4 colecţii coordonate în cadrul Editurii Polirom, etc.) participarea în echipe internaţionale, situează facultatea noastră printre cele mai dinamice din ţară în domeniu.
Activitatea de cercetare susţinută care se derulează în facultate este probată, pe lângă numărul impresionant de publicaţii, de următoarele repere statistice: 12 grant-uri naţionale; participarea la 7 proiecte internaţionale de cercetare.
Biblioteca de Pedagogie și Psihologie se află în corpul D al Universităţii, parter, Str. Toma Cozma, nr.3, 700554, Iaşi, Telefon: 0232 20 1127.
Informatii despre Universitatea "Babeş-Bolyai" din Cluj-Napoca (UBB)
Universitatea „Babeș-Bolyai” (UBB) situată in Cluj-Napoca, este una dintre cele mai prestigioase instituții de învățământ superior de stat din România, continuatoarea tradiției Universității din Cluj, înființată în anul 1872. Universitatea poartă din anul 1959 numele bacteriologului român Victor Babeș și pe cel al matematicianului maghiar János Bolyai.
Din punctul de vedere al numărului de studenți (peste 43.000 ), precum și al diversității specialităților oferite (105), este una dintre cele mai importante universități din România. În 2011, Universitatea „Babeș-Bolyai” a fost clasificată în prima categorie din România, cea a universităților de cercetare avansată și educație.
Universitatea „Babeș-Bolyai” se remarcă, de asemenea, prin caracterul său multicultural. Astfel, dintre cele 21 de facultăți ale universității, 19 oferă programe de studii în limba română, 17 în limba maghiară, 10 în limba germană și 2 în limba engleză. În două dintre facultăți (Teologie Reformată si Teologie Romano-Catolică), programele de studii se desfășoară exclusiv în limba maghiară. Dintre specializările oferite, 98 sunt în limba română, 52 în limba maghiară, 14 în limba germană și 4 în limba engleză. Aceeași structură multiculturală se regăsește și în cadrul programelor postuniversitare sau în cadrul studiilor de scurtă durată realizate în cele 18 colegii universitare din Transilvania ce aparțin de UBB.