Consiliere și intervenții psihologice în dezvoltarea umană
Despre program
Programul se focalizează asupra:
a. strategiilor de diagnoză, evaluare și consiliere psihologică, psihoeducaţională şi vocaţională, coroborate cu intervenţii preventiv-curative şi de optimizare a dezvoltării cognitive, emoţionale şi sociale la copii, adolescenți, tineri și adulți;
b. programelor de promovare/dezvoltare a sănătăţii mintale la copii, adolescenţi și adulți.
Unicitatea porgramului rezida in faptul că oferă una dintre cele mai largi palete de discipine (teoretice si practice) privind ontogeneza umană şi intervenţia de specialitate pe parcursul acesteia (vezi lista de discipline din tabelul atasat mai jos). Astfel, prin intermediul a 3 discipline obligatorii şi multor discipline opţionale, studenţii dobândesc cunoştinţe, dar mai ales abilităţi de analiză a caracteristicilor diferitelor vârste, de la cele mai mici (0-3 ani) la cea de adult. De asemenea, prin intermediul altor 6 discipline obligatorii şi a celor opţionale, studenţii achiziţionează şi exersează abilităţi practice de interacţiune cu copii, adolescenţi şi adulţi în contexte variate, precum şi de evaluare psihologică a acestora.
Prin parcurgerea acestui program masteral veţi dobândi cunoștințe/competențe în:
– consiliere psihoeducațională;
– consiliere vocațională;
– consiliere cognitiv – comportamentală și psihoterapie cognitiv – comportamentală (în condiţiile completării curriculare).
Studenţii acestui program care doresc formare în psihoterapie cognitiv-comportamentală prin completarea curriculumului de formare pot obţine de la Colegiul psihologilor din Romania certificatul de psihoterapeut cognitiv-comportamental sub supervizare.
Științe Sociale și Psihologie
Psihologie
Psihologie
Master
Romana
Acreditat
2 ani
IF - cu frecvență
Cursuri pe care le vei parcurge
- Dezvoltarea copilului: caracteristici şi mecanisme
- Metode avansate de cercetare
- Ştiinţe cognitive aplicate
- Psihologie clinică şi psihoterapii individuale şi de grup
- Promovarea sănătăţii mintale la copii şi adolescenţi
- Practică
- Dezvoltarea adolescentului: caracteristici şi mecanisme
- Consiliere şcolară
- Consiliere psihologică: programe de intervenţie cognitiv-comportamentală
- Paradigme de cercetare ale dezvoltării cognitive şi socio-emoţionale (Opțional sem. 2)
- Particularităţi de dezvoltare:aplicaţii în context judiciar (Opțional sem. 2)
- Intervenţii în situaţii de criză educaţională
- Personalitatea: diagnoză şi intervenţie
- Consiliere vocaţională
- Evaluarea funcţionării cognitive şi socioemoţionale la copil şi adolescent
- Practică
- Strategii şi metode de analiză calitativă a datelor
- Dezvoltare şi sănătate mintală în copilăria timpurie (0-3 ani)
- Proiect de cercetare
- Trasee specifice de dezvoltare cognitivă (Opțional sem.1)
- Dezvoltarea şi educaţia părinţilor (Opțional sem.1)
- Dezvoltarea din perspectiva cogniției ancorate - implicații pentru educație (Opțional 1 sem. 2)
- Motivație și performanță: dezvoltare și intervenții aplicative (Opțional 1 sem. 2)
- Tehnici cognitiv-comportamentale aplicate în contexte de competiție (Opțional 2 sem. 2)
- Coping religios în consilierea psihologică (Opțional 2 sem. 2)
Intra in familia Educativa
--- lei
--- lei
---
---
---
---
---
---
Alte programe din domeniul
Științe Sociale și Psihologie, în Cluj-Napoca
- Psihologie – învățământ la distanțăFacultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei
- Management curricular (IFR)Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei
- Asistenţă socialăFacultatea de Sociologie şi Asistenţă Socială
- Analiza datelor complexeFacultatea de Sociologie şi Asistenţă Socială
- Resurse umaneFacultatea de Sociologie şi Asistenţă Socială
- PsihologieFacultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei
- Psihologie (în limba maghiară) (ID)Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei
- Managementul strategic al resurselor umaneFacultatea de Sociologie şi Asistenţă Socială
- Managementul serviciilor sociale (în limbile română și engleză)Facultatea de Sociologie şi Asistenţă Socială
Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei
Începutul învăţământului universitar de psihologie la Iaşi este anterior înfiinţării Universităţii „Alexandru Ioan Cuza”. Psihologia figura printre disciplinele filosofice predate la Academia Mihăileană şi la Seminarul de la Socola. Odată cu înfiinţarea Universităţii în 1860, primele cursuri universitare de psihologie şi pedagogie (didactică) au fost ţinute de Simion Bărnuţiu. În perioada postbelică, comunistă, învăţământul universitar de psihologie a avut de suferit, fiind considerat „retrograd”, „inutil” sau chiar „subversiv”, ajungându-se chiar la desfiinţarea secţiilor cu profil psihologic pentru o perioada de circa 20 ani.
După decembrie 1989, secţiile de psihologie şi pedagogie se reînfiinţează în cadrul facultăţii de Filozofie, cunoscând un succes enorm în rândul tinerilor (la concursul de admitere în facultate s-a ajuns la o concurenţă de 20 de candidaţi pe loc) dovadă a necesităţii lor. În 1997, se realizează o separare, justificată atât administrativ cât şi epistemologic, de Facultatea de Filosofie, prin înfiinţarea noii Facultăţi de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei. Sub aspectul cercetării ştiinţifice de specialitate, proiectele de cercetare derulate, volumul şi ritmul publicaţiilor realizate (reviste proprii, volume, 4 colecţii coordonate în cadrul Editurii Polirom, etc.) participarea în echipe internaţionale, situează facultatea noastră printre cele mai dinamice din ţară în domeniu.
Activitatea de cercetare susţinută care se derulează în facultate este probată, pe lângă numărul impresionant de publicaţii, de următoarele repere statistice: 12 grant-uri naţionale; participarea la 7 proiecte internaţionale de cercetare.
Biblioteca de Pedagogie și Psihologie se află în corpul D al Universităţii, parter, Str. Toma Cozma, nr.3, 700554, Iaşi, Telefon: 0232 20 1127.
Informatii despre Universitatea "Babeş-Bolyai" din Cluj-Napoca (UBB)
Universitatea „Babeș-Bolyai” (UBB) situată in Cluj-Napoca, este una dintre cele mai prestigioase instituții de învățământ superior de stat din România, continuatoarea tradiției Universității din Cluj, înființată în anul 1872. Universitatea poartă din anul 1959 numele bacteriologului român Victor Babeș și pe cel al matematicianului maghiar János Bolyai.
Din punctul de vedere al numărului de studenți (peste 43.000 ), precum și al diversității specialităților oferite (105), este una dintre cele mai importante universități din România. În 2011, Universitatea „Babeș-Bolyai” a fost clasificată în prima categorie din România, cea a universităților de cercetare avansată și educație.
Universitatea „Babeș-Bolyai” se remarcă, de asemenea, prin caracterul său multicultural. Astfel, dintre cele 21 de facultăți ale universității, 19 oferă programe de studii în limba română, 17 în limba maghiară, 10 în limba germană și 2 în limba engleză. În două dintre facultăți (Teologie Reformată si Teologie Romano-Catolică), programele de studii se desfășoară exclusiv în limba maghiară. Dintre specializările oferite, 98 sunt în limba română, 52 în limba maghiară, 14 în limba germană și 4 în limba engleză. Aceeași structură multiculturală se regăsește și în cadrul programelor postuniversitare sau în cadrul studiilor de scurtă durată realizate în cele 18 colegii universitare din Transilvania ce aparțin de UBB.