Educaţia integrată în învăţământul preşcolar şi primar
Program de master
Adaugă la opțiunile mele

Misiune

Educație integrată în învățământul primar și preșcolar este o specializare cu caracter integrativ, având deschideri teoretice, metodologice și aplicative către o serie de domenii științifice cum sunt: psihologia (psihologia școlară și psihologia vârstelor prin raportarea comparativă a copilului deficient la reperele psihogenetice și psihodinamice tipice, etc., psihodiagnoza, în ceea ce privește depistarea precoce, încadrarea corectă în tipologii și grade de deficiență, stabilirea de instrumente și proceduri adecvate de evaluare) sociologia și asistența socială (aspectele privind integrarea educațională, socială, profesională, sociologia familiei, protecția și sprijinirea persoanelor aflate în dificultate, etc.) Științele medicale (cu precădere în definirea etiologiei deficiențelor și a asocierii terapiilor medicale cu cele psihopedagogice).

„Obiectul” de activitate al absolvenților noștri îl constituie persoanele cu diferite categorii de dizabilități (intelectuale, neuromotorii, senzoriale, de comportament, de limbaj, etc.), aplicarea în activitatea cu aceștia a celor mai adecvate metodologii generale și specifice de recuperare/compensare, de instruire úi pregătire pentru integrarea în mediul socioprofesional, de dezvoltare a autonomiei personale și sociale. Dimensiunea practică a studiilor este reflectată în modul sistemic în care este concepută și realizată practica în școli și în unități care au ca obiect de activitate copilul cu dizabilități, copiii cu dificultăți de învățare, cu cerințe educative speciale.

Studenții învață să abordeze problemele speciale ale acestor persoane dintr-o perspectivă umanistă, în direcția satisfacerii adecvate a necesităților de recuperare –educare –socializare. În stabilirea competențelor care trebuie formate la nivelul personalității profesionale a studenților ne-am raportat la realitățile obiective existente în spațiul școlar românesc și european ce reclamă profesori bine pregătiți, capabili să ofere soluții multiplelor probleme cu care se confruntă cadrele didactice, părinții și în mod deosebit copiii, alte instituții decât cele școlare dar care integrează diferitele forme de realizare a educației speciale.

Limba de predare: Română

Statut Acreditare: Acreditat

Perioadă de studii: 2

Forma de învățământ: IF - cu frecvență

Domeniu: Științe Politice și Comunicare

Domeniu de licență/master: Științe ale educației

Specializare: Pedagogia învăţământului primar şi preşcolar

Locuri disponibile (total): 50

Locuri disponibile (buget): 16

Locuri disponibile (taxă): 34

Ultima medie (buget): 9.08

Ultima medie (taxă): 7.33

Taxă anuală de studii: 3.100 lei

Taxă de înscriere: 150 lei

Descriere

50% media examenului de licenţă

50% interviu și proba orală (proiect de cercetare)

Departajarea candidaţilor în caz de medii egale:

1. Nota examenului de „Evaluarea cunoştinţelor fundamentale şi de specialitate” din cadrul examenului de licenţă

Pentru a vedea secțiunile blurate trebuie sa te înregistrezi

Sesiunea 1

Perioadă înscrieri: de la 15/07/2019 până la 21/07/2019

Perioadă probe: de la 24/07/2019

Perioadă rezultate: de la 25/07/2019

Sesiunea 2

Perioadă înscrieri: de la 04/09/2019 până la 17/09/2019

Perioadă probe: de la 18/09/2019

Perioadă rezultate: de la 18/09/2019

Examene admitere

Materie Materie obligatorie Materie aleasa Procent din media de admitere Eliminator Tip examen Descriere / Observatii
Interviu Nu Nu 50% Nu Proba orala N/A

Acte necesare inscriere

Denumire document Observatii
2 Fotografii tip buletin
Adeverință medicală din care să rezulte că posesorul este apt medical
Buletin sau carte de identitate în copie lizibilă
Certificat de căsătorie în copie (dacă e cazul), a cărui conformitate cu originalul va fi certificată de Comisia de înscriere
Certificat de naștere în copie, a cărui conformitate cu originalul va fi certificată de Comisia de înscriere
Chitanța de plată a taxei de înscriere la concursul de admitere
Diplomă de Bacalaureat
Diplomă de Licență și Foaie Matricolă / Supliment la Diplomă în cazul absolvirii unei alte facultăți (pentru Licență) și obligatoriu pentru Masterat
Fișă înscriere
Anul 1
Psihopedagogia persoanelor cu dizabilități
Intervenția timpurie
Principii psihopedagogice în educația integrată
Psihopedagogia familiei copilului cu disabilități
Integrarea educațională a copiilor supradotați
Disciplină opțională I
Dizabilități mintale – adaptări curriculare
Dizabilități senzoriale – adaptări curriculare
Evaluarea copilului cu CES
Terapii educațional corective în logopedie
Disciplină opțională II
Anul 2
Managementul organizațiilor școlare
Metodologia cercetării în Științele Educației
Incluziunea școlară a copiilor cu dificultăți de învățare
Educația și protecția pentru drepturile copilului
Practica de specialitate
Disciplină opțională III
Managementul incluziunii
Asistență psihopedagogică în orientarea școlară și profesională
Terapia ocupațională și incluziunea
Multimedia în educație
Disciplină opțională IV
Elaborarea și finalizarea lucrării de dizertație

Facultatea de Ştiinţe Socio - Umane

Universitatea din Oradea

Oradea

Descriere

Facultatea de Ştiinţe Socio-Umane a fost înfiinţată prin Ordinul Ministrului Învăţământului nr. 3795/17.04.1995 prin reorganizarea Facultăţii de Litere şi Ştiinţe. Catedra de Filosofie şi Ştiinţe Sociale a noii facultăţi a organizat în anul 1996 primele examene de admitere pentru specializări proprii: Psihologie, respectiv Sociologie. În anul 1998 în cadrul facultăţii funcţionau trei catedre cu specific socio-uman: Filosofie, Psihologie şi Sociologie, alături de Istorie şi Geografie. Alte două specializări de licenţă au fost organizate începând cu anul 1999: Asistenţă Socială şi Filosofie. După acreditarea specializărilor Psihologie şi Sociologie în anul universitar 2001-2002, catedrele de Istorie şi Geografie s-au desprins din Facultatea de Ştiinţe Socio-Umane, urmând să constituie Facultatea de Istorie-Geografie, modificare consfinţită prin H.G. nr. 410/13.05.2002. Portofoliul facultăţii s-a îmbogăţit în anul 2003 cu o nouă specializare organizată de Catedra de Psihologie, Psihopedagogia specială şi cu un masterat organizat de Catedra de Sociologie-Asistenţă Socială: Managementul Resurselor Umane. În anul 2005, odată cu restructurarea domeniilor academice de studii, ia fiinţă Catedra de Ştiinţe ale Educaţiei, continuatoarea tradiţiei Colegiului Pedagogic de Institutori înfiinţat în 1996, colegiu care organizase anterior specializările Institutor limbă străină şi Desen. În acelaşi an, Catedra de Ştiinţe ale Educaţiei a pus bazele unei noi specializări în cadrul Facultăţii: Pedagogia învăţământului primar şi preşcolar, preluând şi programul de studii Psihopedagogie specială. În prezent (anul universitar 2014-2015), Facultatea de Ştiinţe Socio-Umane are în structura sa trei departamente: Departamentul de Psihologie, Departamentul de Sociologie - Asistenţă Socială şi Departamentul de Ştiinţe ale educaţiei.Cele trei departamente coordonează şase programe de studii la nivelul studiilor de licenţă: Psihologie, Asistenţă Socială, Sociologie, Resurse Umane, Psihopedagogie specială, Pedagogia învăţământului primar şi preşcolar învăţământ (cu frecvenţă -la Oradea şi Beiuş-, cu limba de predare maghiară sau cu frecvenţă redusă). Toate aceste programe de studii sunt acreditate. Programele de studii la nivel de masterat sunt în număr de 8 după cum urmează: Dezvoltare socială şi instituţională, Gestiunea resurselor umane, Managementul serviciilor sociale, Politici publice in asistenta sociala, Economie sociala, Psihologie clinică, consiliere psihologică şi psihoterapie, Psihologie educaţională, consiliere şcolară şi vocaţională si Educatia integrata in invatamantul prescolar si scolar. La nivelul Departamentului de Sociologie-Asistenţă Socială există un program de studii doctorale in domeniul Sociologie, astfel încât, în acest moment, facultatea oferă programe de studii pe toate cele trei cicluri ale invatamantului superior: licenta, masterat si doctorat.

Cadre didactice: 52

Universitatea din Oradea

Oradea, Bihor

Introducere

Misiunea Universităţii din Oradea este crearea unei experienţe educaţionale transformatoare pentru studenţi axată pe cunoştinţe disciplinare profunde. Îşi propune ca prin programele sale de studii să descopere, să conserve şi să disemineze cunoaşterea şi, în egală măsură, să ofere un mediu propice schimbului liber de idei, în ceea ce priveşte creativitatea, cercetarea şi spiritul antreprenorial.

Universitatea din Oradea prin cadrele didactice care se implică în activitatea de educare şi cercetare şi studenţii săi este angajată în procesul de consolidare a comunităţii. Îşi propune să influenţeze societatea într-un mod revoluţionar, atât la nivel regional, dar şi naţional, prin parteneriate între cadre didactice, studenţi şi mediul socio – economic local și național.

Valorile cele mai importante care susţin Universitatea din Oradea ca instituţie sunt: susţinerea excelenţei în predare, cercetare şi implicare publică, recunoaşterea şi promovarea creativităţii şi inovaţiei, abordarea unei game largi de subiecte la nivel academic, îmbunătăţirea relaţiilor cu societatea, încurajarea spiritului antreprenorial, înlesnirea accesului la educaţie, încurajarea dezvoltării profesionale pentru întregul personal şi pentru studenţi.

Sistemul de educaţie al Universităţii din Oradea este menit să pună capăt decalajului  dintre teorie şi practică prin intermediul cadrelor didactice care contribuie la pregătirea studenţilor, nu doar prin experienţa academică avansată, ci și abilitățile care provin din practica curentă a profesiilor lor.

În cadrul celor 15 facultăţi care acoperă o gamă foarte largă de domenii, UO derulează programe de studii universitare de licenţă, master şi doctorat, în sistem Bologna. Oferim un număr de 112 programe de licenţă, 83 programe de master și 12 domenii de doctorat acreditate sau autorizate provizoriu conform metodologiei ARACIS.

Majoritatea programelor destinate studiilor universitare de licenţă şi master sunt organizate la forma cu frecvenţă dar avem şi 7 programe de studii universitare de licenţă care au învăţământ la distanţă şi unul cu frecvenţă redusă.

Universitatea din Oradea are și o componentă internațională, studenții noștri beneficiind de mobilități de studiu și de practică în străinătate prin intermediul programelor Erasmus+, burse oferite de Guvernul României, CEEPUS, DAAD, burse oferite de guvernele altor state sau instituții din străinătate, etc. Aceste programe îţi asigură studii fără taxe, echivalarea notelor la întoarcere şi o alocaţie lunară care te ajută puţin cu cheltuielile de acolo. În prezent, instituția noastră are peste 300 de parteneri, cu precădere prin programul Erasmus+, încercând astfel să asigure o paletă cât mai largă de oferte de mobilitate pentru studiu sau stagii practice.

Activităţile didactice şi de cercetare dispun de o bază materială corespunzătoare, în continuă extindere şi modernizare. UO are o bază materială solidă, acumulată în timp, care se constituie din  spaţii de învăţământ în clădiri  structurate astfel:

  • Aula Magna cu 300 locuri;
  • Două Aule cu câte 200 locuri;
  • 100 Amfiteatre şi săli de curs;
  • 71 Săli de seminarii;
  • 343 Laboratoare;
  • 1 hala microproducţie;
  • Biblioteca Universităţii.

Universitatea mai dispune de o Bază sportivă compusă din: 7 săli de sport şi 13 terenuri de sport. De asemenea, universitatea deţine un un sistem informatic consolidat, în dezvoltare, care asigură accesul la Internet şi transmiterea internă a informaţiilor (Intranet), patru baze didactice şi de cercetare adaptate pe domenii de studiu (www.uoradea.ro/ resurse materiale).

Campusul universitar este unul dintre cele mai adecvate din România, în conformitate cu  practicile europene. Studenţii au acces la Spaţii de cazare în 4 cămine studenţeşti şi acces la 7 Clinici Universitare.

Statut: Public

Statut acreditare: Acreditată - Încredere Ridicată

Locuri în camin: 1.435

Programe similare

Lista de comparație