Istorie, resurse culturale și patrimoniu în societatea contemporanã
in cadrul Universitatea din Bucureşti (UNIBUC), din Bucuresti, Muntenia
Despre program
Resursa culturală și patrimoniul reprezintă domenii vitale pentru comunitățile secolului XXI întrucât constituie mărci ale identității culturale la nivel local și regional. Identificarea, cercetarea, prezervarea și valorificarea acelor bunuri de patrimoniu care constituie emblemele identitare ale comunităților constituie provocarea importantă care stă înaintea guvernelor și instituțiilor locale. Totodată, resursa culturală bine administrată poate deveni o resursă economică valoroasă contribuind la dezvoltarea unei regiuni, inclusiv la rezolvarea problemei șomajului. Pentru a ajunge în acest punct, sunt necesare politici și strategii culturale în domeniul patrimoniului care să răspundă acestor nevoi și este nevoie de specialiști.
Romana
Acreditat
2 ani
IF - cu frecvență
Cursuri pe care le vei parcurge
- Politici
- strategii și legislație în cadrul instituțiilor care gestionează bunurile culturale
- Managementul instituțiilor culturale
- Managementul proiectelor culturale
- Metode de cercetare în domeniul patrimoniului
- Bunurile culturale ca resursă pentru dezvoltarea locală
- Managementul siturilor arheologice
- Patrimoniu religios bizantin din România și sud-estul Europei
- Patrimoniu imobil rural
- Valorificarea patrimoniului arhitectonic urban
- Valori ale civilizației materiale din Țările Române în Evul mediu și epoca premodernă
- Patrimoniu imaterial și identitate culturală
- Valorificarea bunurilor culturale prin tehnici de muzealizare
- Protejarea și valorificarea patrimoniului mondial UNESCO
- Digitalizarea resurselor culturale
- Memoria comunismului - resursă culturală
- Practică de specialitate
- Seminar dizertație
Intra in familia Educativa
--- lei
--- lei
---
---
---
---
---
---
Alte programe din domeniul
Științe Umaniste, în Bucuresti
- Traducere specializată și studii terminologiceFacultatea de Limbi şi Literaturi Străine
- Limbă şi literatură modernă – Limba şi literatura catalană (B)Facultatea de Limbi şi Literaturi Străine
- Limba şi literatura germană – Limba şi literatura modernă (engleză)Facultatea de Limbi şi Literaturi Străine
- Studii MedievaleFacultatea de Limbi şi Literaturi Străine
- SpaniolăFacultatea de Limbi şi Literaturi Străine
- ChinezăFacultatea de Limbi şi Literaturi Străine
- Engleză (avansaţi)Facultatea de Limbi şi Literaturi Străine
- Filosofie politică și moralăFacultatea de Filosofie
- Globalization and cultural DiplomacyFacultatea de Filosofie
Facultatea de Istorie
Facultatea de Istorie pregăteşte specialişti cu înaltă calificare pentru învăţământul şi cercetarea istorică din România. Istoria se numără printre cele mai vechi discipline din învăţământul superior românesc din Principate. În Moldova, ea figurează în programa Seminarului de la Socola (Iaşi) încă din 1808. La Academia Mihăileană ia naştere cea dintâi Catedră de istoria românilor, al cărei prim reprezentant a fost, între anii 1843-1844, Mihail Kogălniceanu. După fondarea Universităţii din Iaşi (la 26 octombrie 1860), istoria a fost predată timp de mai multe decenii în cadrul Facultăţii de Filosofie şi Litere, apoi ca parte a Facultăţii de Istorie – Geografie şi, ulterior, a Facultăţii de Istorie – Filosofie, sfârşind prin a se individualiza, în ianuarie 1990, în cadrul Facultăţii de Istorie.
Principalele domenii de cercetare sunt: istoria universală (domeniu prin care se este continuată o tradiţie care datează încă de la fondarea Facultăţii), arheologia preistorică şi antică (domeniu în care s-a format o adevărată şcoală, cu recunoaştere naţională şi internaţională), editarea izvoarelor Evului Mediu românesc, genealogia istorică, fenomene şi evenimente importante ale istoriei moderne şi contemporane. În acelaşi timp, în ultimii ani, s-au conturat direcţii noi, consensuale cu cele mai recente evoluţii istoriografice: istoria socială şi a mentalului colectiv, istoria culturii şi a ideilor etc.
Resurse şi facilităţi: Laborator de arheologie, înzestrat cu posibilităţi de restaurare a materialului şi cu o expoziţie permanentă. Bibliotecă de specialitate, cu un fond de aproximativ 33.500 titluri/carte în 36.000 volume şi 394 titluri/periodice româneşti şi străine. Bibliotecă specială, organizată în cadrul Catedrei de Istorie contemporană. Biblioteca de Istorie se află în Complexul Studenţesc Codrescu, Str. Gh. Asachi, nr. 14, 700483, Iaşi, Telefon: 0232 20 1663.
Informatii despre Universitatea din Bucureşti (UNIBUC)
Universitatea din Bucureşti este una din cele mai importante instituţii de învăţământ superior și de cercetare din România. Misiunea Universităţii din Bucureşti este de a oferi tinerilor români o formare de nivel european în domeniile ştiinţelor exacte, științelor naturii, științelor sociale şi umane, de a produce idei noi şi de a reevalua stadiul actual al cunoştinţelor în toate aceste domenii. Astfel, instituţia noastră se afirmă ca o universitate de cercetare avansată şi de predare, aflată pe prima poziție în ierarhizarea universităților, realizată de către Ministerul Educației în 2011.
Universitatea din Bucureşti este o instituţie publică finanţată din venituri proprii. În 2011, circa 80% din veniturile sale proveneau în ultimă instanţă de la bugetul de stat, parte dintre ele fiind obţinute prin competiţie.
În cei aproape 150 de ani de existenţă, Universitatea din Bucureşti şi-a dobândit un solid prestigiu naţional şi internaţional. Mulţi dintre profesorii şi absolvenţii Universităţii s-au afirmat ca personalităţi de seamă, ca profesori şi cercetători in mari universităţi ale lumii, membri ai Academiei Române şi ai unor academii din alte ţări, scriitori, politicieni (parlamentari, miniştri, prim-miniştri, preşedinţi), diplomaţi, înalţi prelaţi etc.
Diplomele Universităţii din Bucureşti constituie o garanţie a unui înalt nivel de pregătire şi creativitate ştiinţifice, compatibil cu cele mai înalte exigenţe de competitivitate, prezente în câmpul cunoaşterii şi culturii contemporane.
Universitatea noastră este chemată la începutul secolului al XXI-lea să răspundă în mod specific provocărilor care se ridică zi de zi în faţa cunoaşterii şi acţiunii umane, având drept principale sarcini generale creșterea și avansarea cunoașterii, educarea studentelor și a studenților printr-un proces pedagogic modern, centrat pe studenți și pe rezultatele învățării și angajarea socială prin discutarea și evaluarea agendei publice și propunerea unor soluții problemelor societății românești actuale.