Se apropie examenul: învaţă eficient, hrăneşte-te inteligent

publicat pe Wed May 18 12:10:44 EEST 2016 de cătreoptiuni

Dacă ştii că admiterea ta la facultate presupune susţinerea unui examen şi nu simpla întocmire a unui dosar, pregăteşte-te să-ţi gestionezi cu inteligenţă timpul şi energia necesare pregătirii. Organizează-ţi materia, învaţă cu pauze dese, consumă fructe şi nu pierde nopţile! Scapă de stres, pune-ţi corect creierul la treaba şi te vei bucura în curând de o legitimaţie de student.

 Drumul spre rezultatul ”Admis” se parcurge în paşi mărunţi, iar buna organizare iţi este cel mai fidel aliat în lupta cu materia de examen. Fii un bun manager al fiecărei zile de pregătire şi alege dieta care îţi va da energia necesară să termini bibliografia la timp şi fără dureri de cap. Este important ca în această perioadă să nu neglijezi hrana și timpul optim alocat învățării.

Este bine să faci o schemă detaliată a zilelor pe care le ai la dispoziţie şi a materiei de parcurs. Împarte în mod egal informaţia, în aşa fel încât să înveţi constant, în fiecare zi câte puţin, şi să eviţi să te supra-aglomerezi. Asigură-te că ai un scaun confortabil, că lumina nu iţi oboseşte ochii şi că în jur nu există obiecte sau persoane care să iţi distragă atenţia. Odată ce ai inceput studiul, nu uita să te şi ridici de pe scaun.

Dimineaţa se învaţă cel mai bine

Pentru majoritatea facultăţilor care organizează examen de admitere vei avea de susţinut cel puţin două probe de examen. Ceea ce înseamnă, automat, un volum mare de muncă. Începe ofensiva în forţă, încă de dimineaţă: trezeşte-te nu mai târziu de ora 9, serveşte micul-dejun, alocă-ţi numai o jumătate de oră în care să stai în faţa calculatorului ori a televizorului, după care începe munca pentru că în prima parte a zilei creierul funcționează la capacitate maximă. Evită să pierzi nopţile, pentru că rişti să îţi dai peste cap metabolismul. În plus, în timpul somnului, informaţiile citite peste zi se stochează în creier. Dacă te simţi obosit, acordă-ţi maximum două ore de relaxare şi în timpul zilei. Şi, neaparat, la final de săptămână ia-ţi o zi liberă în care să faci orice altceva decât să te gândeşti la nota ce urmează să fie afişată în dreptul numelui tău.

 Magneziu pentru celula nervoasă

Dieta zilnică în perioada pregătirii pentru admitere ar trebui să conțină lapte și brânzeturi pentru un aport crescut de calciu alături de nuci și semințe care abundă în magneziu, principalul catalizator al celulei nervoase. Consumă cel puțin doi litri de apă sau alte lichide pe zi și apelează la fructe ca portocale sau lămâie pentru întărirea sistemului imunitar.

Mesele trebuie să fie dese, dar nu consistente, pentru că apetitul de învăţare scade după un mic dejun, un prânz sau o cină copioase. Mai degrabă ţine la îndemână un platou cu mere sau banane! Nu numai că aceste fructe te vor energiza, dar îţi vor ridica în mod natural nivelul de glucoză din sânge, ceea ce face ca pofta de viaţă şi optimismul să crească. Şi tot pentru asigurarea unei cantităţi optime de glucoză, îndulceşte-te zilnic cu câteva tablete de ciocolată.

Cum să reţii uşor

Pentru ca informaţia lecturată să se întipărească uşor în minte, poţi recurge la următorul truc, recomandat de Vlad Ciocan, specialist în citire şi memorare rapide: ”În mijlocul unei coli albe, scrie, cu litere îngroşate, tema centrală pe care trebuie să o înveţi. Extrage din text cuvintele cheie şi aşează-le pe coală, sub forma unei hărţi. Aceasta va ramane în memorie, iar cand vei vrea să iţi aminteşti informaţia, vei schiţa imediat harta mentală”.

Publicat în Premium Sfaturi

Lista de comparație